Algemene voorwaarden
Artikel 1. Definities
In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:
1.1. Opdrachtnemer: Relax and Reset; ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 93505280
1.2. Opdrachtgever: de partij die een overeenkomst met Relax and Reset aangaat, aan opdrachtnemer een opdracht verstrekt of aan wie opdrachtnemer een offerte heeft doen toekomen waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn.
1.3. Dienst: stoelmassages op locatie.
1.4. Werknemer: personeelslid of relatie van Opdrachtgever.
Artikel 2. Toepasselijkheid
2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten, verstrekte opdrachten en offertes waarbij opdrachtnemer diensten van welke aard dan ook voor opdrachtgever zal verrichten, ook indien deze diensten niet (nader) in deze voorwaarden zijn omschreven.
2.2 Afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen. Eventuele algemene voorwaarden of andere voorwaarden van opdrachtgever zijn niet geldig. De toepasselijkheid daarvan wordt door opdrachtnemer uitdrukkelijk van de hand gewezen.
2.3. Opdrachtnemer is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd. Grote inhoudelijke wijzigingen worden (bij voorbaat) met opdrachtgever besproken.
2.4. De overeenkomst komt tot stand, zodra de aanvaarding van de offerte opdrachtnemer heeft bereikt. Door de acceptatie verklaart de opdrachtgever zich akkoord met de toepasselijk verklaring van deze algemene voorwaarden en doet hij, zo nodig, afstand van een toepasselijk verklaring van eigen algemene voorwaarden. Overeenkomsten worden uiteindelijk digitaal vastgelegd.
2.5. Indien in de acceptatie voorbehouden of wijzigingen ten opzichte van de offerte worden aangebracht, komt in afwijking van het in het vorige lid bepaalde de overeenkomst pas tot stand, indien opdrachtnemer aan de opdrachtgever bericht heeft met deze afwijkingen van de offerte in te stemmen.
Artikel 3. Offerte
3.1 Een verstuurde offerte is 30 dagen geldig, afhankelijk van het moment van de opdracht.
3.2. Indien geen aanvaardingstermijn gesteld is, kan aan de offerte op generlei wijze enig recht worden ontleend.
3.3. Indien opdrachtgever een offerte aanvaardt, behoudt opdrachtnemer het recht om het aanbod binnen twee werkdagen na aanvaarding te herroepen, conform artikel 3.4.
3.4. Opdrachtnemer kan niet aan zijn offertes worden gehouden indien opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat de offerte, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
3.5. Een samengestelde prijsopgave verplicht opdrachtnemer niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.
3.6. Indien de aanvaarding van de offerte afwijkt dan is opdrachtnemer daaraan niet gebonden.
3.7. Gedane offertes zijn in beginsel prijsindicaties en gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten.
Artikel 4. Tarieven
4.1. De diensten zullen tegen de overeengekomen tarieven worden geleverd.
4.2. Alle prijzen zijn in euro’s, exclusief B.T.W.
4.3. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor de tarieven jaarlijks aan te passen.
4.4. Opdrachtnemer handhaaft overeegekomen tarieven gedurende het lopende kalenderjaar en is gerechtigd tarieven na afloop of bij verlenging van de overeenkomst aan te passen.
4.5. Opdrachtgever zal voor opdrachtnemer een parkeerplaats verzorgen, welke gratis is en op redelijke loopafstand van de locatie. Mocht dit niet mogelijk zijn, zullen eventueel gemaakte parkeerkosten doorbelast worden aan opdrachtgever.
4.6. Er zullen reiskosten in rekening gebracht worden. € 0,35 per kilometer.
Artikel 5. Overeenkomst
5.1. De overeenkomst geldt als gesloten vanaf de dag van ondertekening door opdrachtnemer en opdrachtgever, respectievelijk de dag van verzending van de schriftelijke offerte.
5.2. De overeenkomst wordt aangegaan voor de duur van een jaar, ingaande op de datum zoals benoemd in Artikel 5.1.
5.3. De overeenkomst wordt nooit stilzwijgend verlengd en loopt respectievelijk af, een jaar na ingangsdatum.
Artikel 6. Duur van een opdracht
6.1. De duur van een opdracht is altijd, ten minste, een halve of 1 werk-dag. Binnen deze werkdag worden minimaal 6 massages gegeven en maximaal 12.
6.2. Afwijkingen van de standaard duur, zoals benoemd in Artikel 6.1., kunnen schriftelijk overeengekomen worden in de overeenkomst, welke door opdrachtgever en opdrachtnemer ondertekend worden.
Artikel 7. Wijzigingen
7.1. Wijzigingen op overeengekomen tarieven, geldende overeenkomst en/of de duur van een opdracht dient schriftelijk overeengekomen te zijn. De opdrachtgever dient hiervoor een schriftelijk verzoek in te dienen bij de opdrachtnemer. Wijzigingen zijn alleen van kracht, wanneer opdrachtgever deze schriftelijk bevestigd en digitaal ondertekend zijn door beide partijen.
Artikel 8. Uitvoering van de overeenkomst
8.1. De dienstverlening die opdrachtnemer aan opdrachtgever zal leveren omvat de in de overeenkomst vernoemde diensten.
8.2. In geval van ziekte, verlof of andere rdenen van verhindering tot het leveren van de in de overeenkomst genoemde diensten, zullen de diensten niet in rekening gebracht worden aan opdrachtgever.
8.3. Artikel 8.2.: In gezamenlijk overleg tussen opdrachtgever en opdrachtnemer wordt er bepaald of de diensten op een andere datum geleverd gaan worden of dat de overeenkomst mogelijk gewijzigd wordt of zelfs algeheel ontbonden. Dit zal schriftelijk overeengekomen worden.
Artikel 9. Niet komen opdagen opdrachtgever of van werknemer / relatie van opdrachtgever
9.1. Indien voortgang in uitvoering of levering van de dienst door verzuim van opdrachtgever of werknemer / relatie van opdrachtgever of door overmacht aan zijn zijde wordt vertraagd, kan door opdrachtnemer het volledige overeengekomen bedrag in rekening worden gebracht. Hieronder begrepen de reeds voor de overeenkomst gemaakt kosten en onverminderd haar recht om verdere kosten, schade en interesten te vorderen.
9.2. Voor zover in offerte of overeenkomst geen tijdschema vermeld is, zal opdrachtnemer haar diensten verlenen volgens een voor opdrachtgever gangbaar tijdsschema.
9.3. Voor hantering van het in lid 2 genoemd tijdschema kom in ieder geval, bij verhindering, het niet reageren of niet verschijnen van een werknemer / relatie voor rekening en risico van opdrachtgever. Ook het niet invullen van een tijdsblok is voor rekening en risico van opdrachtgever.
Artikel 10. Annulering
10.1. Annulering van een overeengekomen opdracht dient uiterlijk 7 kalenderdagen voor aanvang van de afgesproken dag schriftelijk te geschieden, door opdrachtgever. Wanneer dit tijdig geschiedt, is dit kosteloos.
10.2. Als annulering niet of te laat geschiedt is opdrachtnemer gerechtigd om de dienst(en) in rekening te brengen.
Artikel 11. Verantwoordelijkheden opdrachtgever
11.1. Opdrachtgever zal steeds, gevraagd en ongevraagd, alle relevante informatie verstrekken aan opdrachtnemer die zij nodig heeft voor een correcte uitvoering van de aan haar verstrekte opdracht.
11.2. Indien voor de uitvoering van de overeengekomen opdracht noodzakelijke gegevens, niet, niet tijdig of niet overeenkomstig de gemaakte afspraken door opdrachtgever ter beschikking zijn gesteld, of indien opdrachtgever op andere wijze niet aan zijn/haar (informatie) verplichtingen heeft voldaan, is opdrachtnemer bevoegd over te gaan tot opschorting van de uitvoering van de overeenkomst.
11.3. Op de overgekomen leveringsdatum(s) dient de bedrijfs-BHV/EHBO-er verplicht fysiek aanwezig te zijn op locatie en telefonisch bereikbaar te zijn voor opdrachtnemer.
11.4. Op de dag van de overgekomen leveringsdatum(s) dient er een contactpersoon opgegeven te zijn welke telefonisch bereikbaar is.
11.5. Aan de opdreachtnemer dient een ruimte beschikbaar gesteld te worden voor het leveren van de diensten. Deze ruimte dient aan de volgende voorwaarden te voldoen;
- De vrije bewegingsruimte in de kamer dient minimaal 3x 3meter te zijn.
- Zonwering dient aanwezig te zijn.
- Verwarming en/of airconditioning zijn aanwezig in de ruimte en functioneren.
- Er dient een raam open gezet te kunnen worden in de ruimte.
- Als de deur naar de ruimte gesloten is, mag er niet naar binnen gekeken kunnen worden.
Mocht u aan een van deze voorwaarden niet kunnen voldoen, geef dit dan tijdig aan. In overleg met opdrachtnemer kan hier vanaf geweken worden.
Artikel 12. Acceptatie en deelname van behandeling
12.1. Zwangere vrouwen kunnen niet gemasseerd worden, vanwege gezondheidsrisico’s.
12.2. Personen die last hebben van hartproblemen, een hoge of lage bloeddruk kunnen niet gemasseerd worden, vanwege gezondheidsrisico’s.
12.3. Wanneer de opdrachtgever personen laat masseren welke wel vallen onder lid 12.1. en/of 12.2. is het risico hiervoor volledig voor de opdrachtgever.
12.4. Bij ondertekenen van de overeenkomst accepteerd de opdrachtgever de risico’s van de behandeling, bij kwetsbare deelnemers.
Artikel 13. Geheimhouding
13.1. Opdrachtnemer zal alle informatie van opdrachtgever betreffende het bedrijf, de bedrijfsvoering, de arbeidsomstandigheden en alle overige informatie die zij verkrijgt bij de uitvoering van haar diensten, vertrouwelijk behandelen en deze informatie niet aan derden verstrekken.
13.2. Opdrachtnemer is verplicht alle informatie, bedrijfsgegevens, persoonsgegevens, gegevensbestanden van de opdrachtgever en overige bij de uitoefening van de werkzaamheden ter kennis komende vertrouwelijke gegevens geheim te houden. Tenzij anders is overeengekomen.
13.3. Het dagschema zal per e-mail aangeleverd worden aan de opdrachtgever. De opdrachtgever dient deze te printen en in te laten vullen door haar deelnemers. Het ingevulde schema zal niet digitaal gedeeld worden met opdrachtnemer. Aan het einde van de geleverde diensten zal het dagschema vernietigd worden door opdrachtgever.
Aritkel 14. Facturering en betalingsvoorwaarden
14.1. Opdrachtgever welke de overeenkomst aangaat met opdrachtnemer, verplicht zich tot betaling van alle uit de overkomst voorvloeiende kosten.
14.2. De betalingstermijn voor facturen bedraagt 14 (veertien) dagen, bij gebreke waarvan de opdrachtgever in verzuim is.
14.3. Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, dient opdrachtgever, de opdrachtnemer achteraf te betalen.
14.4. Opdrachtgever is in verzuim vanaf het verstrijken van de betalingsdatum. De verplichting van opdrachtnemer tot het verlenen van diensten kan met ingang van de datum waarop de betalingstermijn is verstreken worden opgeschort.
14.5. Opdrachtnemer stuurt na het verstrijken van die datum een aanmaning en geeft opdrachtgever de gelegenheid binnen 14 (veertien) dagen na ontvangst van deze aanmaning te betalen. Als na het verstrijken van deze termijn nog steeds niet is betaald en opdrachtgever zich niet kan beroepen op overmacht, is opdrachtnemer gerechtigd rente in rekening te brengen vanaf het verstrijken van de betalingsdatum.
14.6. Indien de opdrachtgever na verzending van de aanmaning in gebreke blijft zal het verschuldigde bedrag om te betalen worden overgedragen en komen alle buitenrechtelijke incassokosten voor rekening van de opdreachtgever. Daaronder vallen de kosten van advocaten, deurwaarders, incassobureaus, vastgesteld overeenkomstig de geldende c.q. gebruikelijke tarieven.
14.7. Voor het geval naar het oordeel van opdrachtnemer de financiële positie van de opdrachtgever risico’s met zich mee brengt, is opdrachtnemer gerechtigd om de betalingstermijn te bekorten en/of voorafgaand zekerheid te vragen voor betaling.
Artikel 15. Aansprakelijkheid
15.1. Opdrachtnemer is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade.
15.2. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze voorwaarden, de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van opdrachtnemer aan de overeenkomst te laten beantwoorden, voor zoveel deze aan opdrachtnemer toegerekend kunnen worden en redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover opdrachtgever aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in deze algemene voorwaarden.
15.3. Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
Artikel 16 Overmacht
16.1. Onder overmacht wordt verstaan, die omstandigheid die de nakoming van de verbintenis verhinderen en die niet aan opdrachtnemer toe te rekenen of te verwijten zijn.
16.2. Tijdens overmacht worden de verplichtingen van opdrachtnemer opgeschort.
16.3. Indien de periode van overmacht langer duurt dan twee maanden, dan zijn partijen bevoegd de overeenkomst te ontbinden zonder dat er een verplichting tot schadevergoeding bestaat.
Artikel 17 Tussentijdse ontbinding
17.1 Ieder der partijen is, onverminderd het recht op vergoeding van kosten, schade en interesten, gerechtigd de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst met onmiddellijke ingang tussentijds te ontbinden bij aangetekende brief, indien:
a. de wederpartij één of meer van haar verplichtingen niet is nagekomen en nalatig is aan haar verplichtingen te voldoen binnen een aan haar bij aangetekende brief voor nakoming gestelde termijn.
b. ter zake van de wederpartij faillissement of surseance van betaling wordt aangevraagd of verleend, dan wel maatregelen worden getroffen die duiden op beëindiging of staking van de onderneming.
c. de opdrachtgever komt te overlijden, onder curatele wordt gesteld dan wel in liquidatie mocht komen te verkeren.
Artikel 18 Beeindiging door Relax and Reset
18.1. Opdrachtnemer is gerechtigd de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst met onmiddellijke ingang tussentijds te ontbinden indien zij dit ingevolge wettelijke regelingen en op basis van deze algemene voorwaarden redelijkerwijs noodzakelijk acht.
18.2. De opdrachtgever zal zonder nadere aankondiging geacht worden in toerekenbaar verzuim te zijn: a. in geval de opdrachtgever enige verplichting uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt; b. bij faillissement of surseance van betaling van hemzelf of zijn onderneming; c. bij liquidatie van zijn bedrijf.
18.3. Opdrachtnemer heeft in gevallen genoemd in het voorgaande lid, het recht zonder sommatie en/of rechterlijke tussenkomst, hetzij de uitvoering van de overeenkomst geheel of gedeeltelijk op te schorten, hetzij de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, zonder daarbij tot enige schadevergoeding gehouden te zijn.
Artikel 19 Benoeming opdrachtgever op website Relax and Reset
19.1. Opdrachtnemer zal bedrijfsnaam en locatie van opdrachtgever vernoemen op website, na aanvaarding van de overeenkomst. Opdrachtgever stemt hiermee in bij ondertekening.
19.2. Opdrachtgever zal benoemd worden op website en social media van Relax and Reset.
19.3. Opdrachtgever zal met foto van bedrijfspand inclusief logo zichtbaar zijn op website en social media van Relax and Reset. Hier zullen geen personen op staan, behalve opdrachtnemer.
19.3. Mocht de opdrachtgever dit niet wensen, kan dit aangegeven worden bij ondertekening van de overeenkomst.
Artikel 20 Toepasselijk recht
De overeenkomst in al haar onderdelen wordt beheerst door Nederlands recht.